الـكــــــــــرنك 1000
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

الـكــــــــــرنك 1000

الدين , الحياه , برامج كمبيوتر والانترنت , كتب علميه و بحوث , اكواد , اشهار ,رعب , جن ,عفاريت

الرئيسيةالتسجيلدخول
الرئيسية
i_icon17.gifالتسجيل
فقدت كلمة المرور
أكتب شكواك هنا
الرئيسيةالتسجيل المصحف مباشر سماع وقرأه للكمبيوتر المكتبه العلميه لمطبخ والمعجنات والحلويات و الموضه
منتدى قصص الجن المدونة الدردشة مركز الرفعالطب الحديث والاعشاب والاكتشافات العلميه
https://i.servimg.com/u/f21/14/21/83/26/menu10.gifأخر زياره للكرنك1000https://i.servimg.com/u/f21/14/21/83/26/menu10.gif1/1/1970

العفاريت وانا

3 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
عزب2

العفاريت وانا Uooo_o10
عزب2

العفاريت وانا Uouuuo10
الدوله الدوله : مصر
الجنس الجنس : ذكر
عدد المساهمات عدد المساهمات : 1051
تاريخ التسجيل 15/05/2009
نقاط نقاط : 17341

العفاريت وانا Empty
مُساهمةموضوع: العفاريت وانا   العفاريت وانا Empty6/23/2009, 8:33 pm

:afro: بسم الله الرحمن الرحيم
والله هى قصه حقيقيه حدثت لى وبعض المقربين منى يعلموها جيدا
كنت اعمل سنة 2000 فى مكان يسمى العريش اول طريق رفح بالقرب من اسرائيل فى مجال حماية الشواطىء وكان العمل معظمه فى البحر وكان معى مجموعه مكونه من 20 فرد وبدانا عملنا فى موسم الصيف وكان العمل غايه فى الجمال والروعه فى فصل الشتاء وكنا جميعا نسكن فى شاليهات فى القريه السياحيه هذه هذه القريه عباره عن 5كيلو مربع لايوحد بها الا شاليهات فقط اما البلد فتبعد عنا حوالى 7كيلو كنا ننزل اليها كل اسبوع لنحضر منها الاكل وماشابه ذلك للمعيشه حتى لا اطيل عليكم اخذ الصيف ينصرف رويدا رويدا واحس بفضاء القريه واحده واحده حتى انتهى الصيف ودخل وقت الشتاء ويالهو من شتاء فى هذا المكان فظيع وبدا ايضا عملنا ينتهى واخذ كل فرد معى ينزل لبلده لقد انهى ما عليه من عمل وبما اننى كنت قائد العمل ومعى عهده ثمنها اكثر من مليونين من الجنيهات فلم استطيع النزول معهم حتى فرغت القريه عليه وحدى انا والشاليه والبحر ولا اى حياه او نفس اخر فى هذه القريه سوى عزب فقط ومقدر له ان يجلس مده 40 يوم حتى يسلم ما معه من عهده ويروح
اول يوم لى وحيدا وعند منتصف الليل وانا بالشاليه وحيدا اغنى ظلموه ههههه
اذ بخبط على الباب فظيع فجريت نحو الباب افتح لم اجد احد وكانت البدايه
ثم اتبع ذلك خبط على سطح الشاليه مثل التدريبات العسكريه (علمت بعد ذلك ان هذه المنطقه مليئه بالشهداء )
انخلع قلبى فى البدايه ياه وانا حعمل ايه بس تحاملت على نفسى وخرجت ليلا امشى على شاطىء البحر لعلى اجد فيه ونيس لوحدتى ماوجدت الا السكون والظلام المخيف اين اذهب ارجع للشاليه وامرى لله وجدت الخبط ماذال ولا استطيع ان اغمض عينى فاعترضت وزعقت وقلت لا بقى كده مايصحش انا عاوز انام ههههههههه ياللمفاجاءه اتبع ذلك سكون تام لمدة نصف ساعه هو فيه ايه هما سمعوا كلامى ولا ايه والله هذا ما حدث فعلا
المهم انى استسلمت للنوم ونمت وعندما صحيت من النوم وجدت ثعبانا تحت السرير ودى كانت اول مرة اجد ثعبانا فى هذه القريه المهم قتلته واخرجته من الشاليه
اذدادت الشراسه منهم بعد قتلى للثعبان بانى اجد حاجياتى غير موجوده تختفى احس بدوار الشاليه وانا بداخله احس بهدم جدار الشاليه ايضا المهم انى خلاص تعبت وانا من النوع ال مش بيحب يشتكى ولكنى حكيت ما حدث للحاج احمد صاحب هذه القريه وهو مقيم بالبلده فى العريش وعندما سمع منى الكلام اصر اننى لن ابيت فى هذا المكان خوفا عليه من الانتقام
واخذنى معه الى بيته حتى انتهت مهمتى وسلمت كل شىء وعدت الى الاسكندريه احمل معى هذه الذكريات
ودى يا سيدتى كانت قصتى الحقيقيه
????
زائر
Anonymous

العفاريت وانا Empty
مُساهمةموضوع: رد   العفاريت وانا Empty6/23/2009, 10:49 pm

الله الله

يا دي القصص يا بلاش
اديك فهمتني

بس قصة تحفة تنفع فيلم بتاع الفراد ايتشكوك:affraid: :affraid: :affraid: :affraid:
لكن فعلا ربنا نجاك منهم و الحمد لله على سلامتك لانو انتقامهم و العياذ بالله شديد

جاء في صحيح مسلم عن أَبي السَّائِبِ مَوْلَى هِشَامِ بْنِ زُهْرَةَ أَنَّهُ دَخَلَ عَلَى أَبِي سَعِيدٍ الْخُدْرِيِّ فِي بَيْتِهِ قَالَ فَوَجَدْتُهُ يُصَلِّي فَجَلَسْتُ أَنْتَظِرُهُ حَتَّى يَقْضِيَ صَلاتَهُ فَسَمِعْتُ تَحْرِيكًا فِي عَرَاجِينَ فِي نَاحِيَةِ الْبَيْتِ فَالْتَفَتُّ فَإِذَا حَيَّةٌ فَوَثَبْتُ لأَقْتُلَهَا فَأَشَارَ إِلَيَّ أَنِ اجْلِسْ فَجَلَسْتُ فَلَمَّا انْصَرَفَ أَشَارَ إِلَى بَيْتٍ فِي الدَّارِ فَقَالَ أَتَرَى هَذَا الْبَيْتَ فَقُلْتُ نَعَمْ قَالَ كَانَ فِيهِ فَتًى مِنَّا حَدِيثُ عَهْدٍ بِعُرْسٍ قَالَ فَخَرَجْنَا مَعَ رَسُولِ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم إِلَى الْخَنْدَقِ فَكَانَ ذَلِكَ الْفَتَى يَسْتَأْذِنُ رَسُولَ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم بِأَنْصَافِ النَّهَارِ فَيَرْجِعُ إِلَى أَهْلِهِ فَاسْتَأْذَنَهُ يَوْمًا فَقَالَ لَهُ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم خُذْ عَلَيْكَ سِلاحَكَ فَإِنِّي أَخْشَى عَلَيْكَ قُرَيْظَةَ فَأَخَذَ الرَّجُلُ سِلاحَهُ ثُمَّ رَجَعَ فَإِذَا امْرَأَتُهُ بَيْنَ الْبَابَيْنِ قَائِمَةً فَأَهْوَى إِلَيْهَا الرُّمْحَ لِيَطْعُنَهَا بِهِ وَأَصَابَتْهُ غَيْرَةٌ فَقَالَتْ لَهُ اكْفُفْ عَلَيْكَ رُمْحَكَ وَادْخُلِ الْبَيْتَ حَتَّى تَنْظُرَ مَا الَّذِي أَخْرَجَنِي فَدَخلَ فَإِذَا بِحَيَّةٍ عَظِيمَةٍ مُنْطَوِيَةٍ عَلَى الْفِرَاشِ فَأَهْوَى إِلَيْهَا بِالرُّمْحِ فَانْتَظَمَهَا بِهِ ثُمَّ خَرَجَ فَرَكَزَهُ فِي الدَّارِ فَاضْطَرَبَتْ عَلَيْهِ فَمَا يُدْرَى أَيُّهُمَا كَانَ أَسْرَعَ مَوْتًا الْحَيَّةُ أَمِ الْفَتَى قَالَ فَجِئْنَا إِلَى رَسُولِ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم فَذَكَرْنَا ذَلِكَ لَهُ وَقُلْنَا ادْعُ اللَّهَ يُحْيِيهِ لَنَا فَقَالَ اسْتَغْفِرُوا لِصَاحِبِكُمْ ثُمَّ قَالَ إِنَّ بِالْمَدِينَةِ جِنًّا قَدْ أَسْلَمُوا فَإِذَا رَأَيْتُمْ مِنْهُمْ شَيْئًا فَآذِنُوهُ ثَلاثَةَ أَيَّامٍ فَإِنْ بَدَا لَكُمْ بَعْدَ ذَلِكَ فَاقْتُلُوهُ فَإِنَّمَا هُوَ شَيْطَانٌ وفي روايةِ أن رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم قال إِنَّ لِهَذِهِ الْبُيُوتِ عَوَامِرَ فَإِذَا رَأَيْتُمْ شَيْئًا مِنْهَا فَحَرِّجُوا عَلَيْهَا ثَلاثًا فَإِنْ ذَهَبَ وإلا فَاقْتُلُوهُ فَإِنَّهُ كَافِرٌ وَقَالَ لَهُمُ اذْهَبُوا فَادْفِنُوا صَاحِبَكُمْ
لكن هذا لا يعني ان قصة واحدة تكفي نريد منكم القليل من النشاط و الهمة يا جماعة
شكرا ليك كتير اخي عزب
عزب2

العفاريت وانا Uooo_o10
عزب2

العفاريت وانا Uouuuo10
عدد المساهمات عدد المساهمات : 1051
تاريخ التسجيل 15/05/2009
نقاط نقاط : 17341

العفاريت وانا Empty
مُساهمةموضوع: رد: العفاريت وانا   العفاريت وانا Empty6/26/2009, 5:28 pm

حاضر يا سيدتى
هههههههههههه
ادور ليكى على حاجه كمان
وشكرا ليكى على كلماتك ومرورك العطر
تحياتى وتقديرى
ماجلان

العفاريت وانا Oou_uo10
ماجلان

العفاريت وانا Uouuuo10
عدد المساهمات عدد المساهمات : 193
الميلاد الميلاد : 05/11/1975
تاريخ التسجيل 13/05/2009
نقاط نقاط : 12173
العمر العمر : 48
الابراج الابراج : العقرب

العفاريت وانا Empty
مُساهمةموضوع: رد: العفاريت وانا   العفاريت وانا Empty6/27/2009, 4:36 am

بسم الله الرحمن الرحيم
اهلا اخى عزب
ايه ده عفاريت
ارحمنا يارب
على فكره انا عارف الحكايه دى
وعارف بطلها هههههههههههههههه
تحياتى يا كبير
????
زائر
Anonymous

العفاريت وانا Empty
مُساهمةموضوع: رد   العفاريت وانا Empty6/27/2009, 4:43 pm

ماشي ياخي عزب

انا كمان عندي قصة عفاريت بس الاخ ماجلان شايفاه خايف يعني
خلاص ححكيها بس مش بتخوف كتير
:affraid: و امري لله
amel

العفاريت وانا Oou_uu10
amel

العفاريت وانا Uouuuo10
الدوله الدوله : الجزائر
الجنس الجنس : انثى
عدد المساهمات عدد المساهمات : 516
تاريخ التسجيل 17/05/2009
نقاط نقاط : 13867

العفاريت وانا Empty
مُساهمةموضوع: رد: العفاريت وانا   العفاريت وانا Empty7/1/2009, 5:12 pm

تاااااني ...مصدقت و قلت اوف الحمد لله ان صالح خرج من البحر سالم تجي انت كمان يا امير تحكيلي قصة عفاريت عالبحر ..انا بحب البحر جدا بس لو كان جرالكو حاجة صدقني كنت حكرهو خلاص..الحمد لله وقعتو قلبي و طول القصة و انا بدعي انهم ما يسرقوش العهدة اللي عندك..بقولك ايه اطلع البحر براحتك يا اسكندراني بس من غير عهدة ..انا مش حمل قلق تاني..
قصة تخوف بس حلوة و احلى ما فيها انك لقيت راجل طيب و قف معاك و ده بيخليني اتاكد ان دعوات الست الوالدة اكيد كانت مرافقاك يا امير يا طيب..حمد لله عالسلامة...

العفاريت وانا
صفحة 1 من اصل 1